close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לחשוב מחדש על הלוואת המשכנתא

מערכת שורשכד שבט, תשפ19/02/2020

שינוי מסלול הלוואת המשכנתא יכול להשפיע משמעותית על איכות החיים

תגיות:
הלוואת המשכנתא היא, ככל הנראה, ההלוואה הגדולה והמשמעותית ביותר שתקבלו בחייכם. זוהי גם ההלוואה הנפוצה ביותר בקרב ישראלים שרוכשים דירה, כאשר בפועל היא מלווה מאות אלפי אנשים במשך שנים רבות. בחירת מסלול המשכנתא הנכון יכול להוות גורם עיקרי לחיים פיננסיים נוחים, כאשר פריסת התשלומים איננה מעיקה
על ניהול הכלכלה הביתית אלא משתלבת עמה בצורה אידיאלית. במקרים מסוימים, גם אחרי שתשלומי המשכנתא נגמרו והדירה היא בבעלות מלאה של האנשים, הם בוחרים לקחת משכנתא נוספת על הנכס וליהנות מאותה רמת חיים שאליה הורגלו, גם בשנות הזקנה שלהם.

מה אנשים חושבים על הלוואת המשכנתא?
חלק ניכר מהאזרחים בישראל נמצאים במצב כלכלי גבולי, אשר מאפשר איזון בין ההכנסות וההוצאות "בקושי" ומעטים מצליחים לחסוך סכומים לאורך זמן. בהיבט החברתי, לקיחת הלוואה לרוב משויכת למי ששרוי במצוקה כלכלית וזקוק להכנסה מיידית לצורך קיום. מסיבה זו ראוי לציין, כי בניגוד ללקיחת הלוואה רגילה מהבנק או ממקורות אחרים, משכנתא נחשבת להלוואה כמעט מתבקשת, מרוב שהיא הפכה ללגיטימית במדינה, גם בקרב מי שמצבו הפיננסי מצוין. קשה עד בלתי אפשרי לאדם מן היישוב, לרכוש דירה או נדל"ן אחר מבלי לקחת את ההלוואה הזו. בדיוק בשל כך, אם תהיתם מה זה משכנתא הפוכה חשוב שתדעו, שזוהי הלוואה ייחודית המהווה פתרון אופטימלי שיכול לעזור לכל כך הרבה אנשים, בדיוק בתקופת החיים שבה קשה יותר להתפרנס ולהביא את הכסף הביתה, שהיא הגיל השלישי.

מהן בעצם משכנתאות הפוכות?
הלוואות מסוג זה נקראות כך, מכיוון שאין מדובר בלקיחת סכום של כסף בכדי לרכוש את הנכס, אלא במימוש שווי הנכס והעמדתו כעירבון, עבור לקיחת הלוואה חדשה. הרעיון הוא להעניק ללווים הלוואה לכל מטרה, שאיננה כרוכה בהחזרים חודשיים, כאשר היא למעשה מוחזרת בכל שלב שמתאים ללווים. בדרך כלל, כאשר הבית הממושכן נמכר – בין אם על ידי הלווים עצמם ובין אם על ידי השארים שלהם, לאחר מותם – מוחזרת גם המשכנתא ההפוכה, בצירוף הריבית שנצברה עמה לאורך התקופה. משכנתאות מסוג זה מתאימות לבני שישים ויותר, והם ניתנות לעיתים לבני זוג ולעיתים ליחידים, כאשר הלווים נותרים כל העת הבעלים החוקיים של הנכס.

כיצד המשכנתא ההפוכה יכולה לשפר את החיים הכלכליים שלכם?
החשש העיקרי של מי שהגיעו לגיל שישים ועומדים לפרוש מעבודתם או שכבר עשו זאת, הוא ממחסור בפרנסה וביכולת לכלכל את עצמם ולסייע לצאצאים. כאשר בגיל כזה קיים נכס בעל שווי כמו דירה או בית פרטי, ניתן לקבל משכנתא אליו וליהנות מסכומי כסף שיאפשרו מחייה בכבוד וסיוע לכל צורך שהוא. במידה שנוצרת אפשרות להכנסה חדשה בשל עבודה או כל מקור אחר, ניתן להשיב את החלק היחסי של המשכנתא ההפוכה בכל שלב שהוא. המטרה היא לייצר ביטחון כלכלי ורוגע, אצל מי שסיים את שלב גידול הילדים ובניית הקריירה ומעוניין לנוח וליהנות מן הפירות של העבודה הקשה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה